Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op metaaldetector.startpagina.nl

Garrett Ace 250

Erik
27 Mei, 2006 12:59

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en in deze hobby.

Laatst kwam ik er achter dat ik nog geen metaaldetector had, terwijl het me wel al vanaf mn vierde onzettend spannend leek. Voor ik het wist had ik er een gekocht, een Garrett Ace 250. De beste koop in zijn prijs klasse.

Nu een paar keer mee bezig geweest, ik vind het geweldig, voel me net een klein kind. Een paar muntjes gevonden. Gister naar een strand in de buurt geweest, maar alleen maar treklipjes en metaalpapiertjes gevonden. Dat vond ik niet leuk.

Wie zou me een beetje verder op weg kunnen helpen. Misschien kan ik een keer mee met zoeken of zo. Ik woon in Assen en Punthorst.

Hoe kan ik die Garret Ace 250 beter instellen? Of misschien is het beter gewoon domweg een vele betere te kopen, een White DFX of zo iets ….

Mvg Erik

Bewerkt 15 Jun, 2014 16:31
marjan
27 Mei, 2006 13:09

we hebben net een hele discussie achter de rug, dat kan je zo nalezen.

het jammere is van alles, dat mensen zoals ik en vele andere gelijk een detector kopen zonder er bij na te denken, je ziet alleen een prijs en denk ik neem een beginnersdetector en na een jaar denk ja al, ik moet een betere, eigenlijk gelijk een goede kopen, je moet een detctor vooral op het strand goed kunnen afstellen, anders is strandzoeken niet leuk. ik kan je niet helpen met de garret helaas.

Erik
27 Mei, 2006 13:15

Dank je Marjan

Ik heb er wel even goed naar gekeken hoor welke ik heb gekocht en deze leek me gewoon het beste voor deze prijs voor een beginner. En ik had gewoon geen zin om te wachten. En alles verder uitzoeken.

Daarnaast is het ook zo dat ik het nu dus echt leuk ga vinden. Ik voel me net een klein kind en kan zo ongeveer niet ophouden met zoeken hahahaha.

Ik zoek gewoon lekker met deze eerst een tijdje verder en dan leer ik vanzelf wel wat goed is en wat niet. Ik leer meer door te doen dan door te lezen.

Bedankt, Erik

Erik Mulder
27 Mei, 2006 14:08

Erik schreef:

>

> Hallo allemaal

>

> Ik ben nieuw hier en in deze hobby.

>

> Laatst kwam ik er achter dat ik nog geen metaaldetector had,

> terwijl het me wel al vanaf mn vierde onzettend spannend

> leek. Voor ik het wist had ik er een gekocht, een Garrett Ace

> 250. De beste koop in zijn prijs klasse.

>

> Nu een paar keer mee bezig geweest, ik vind het geweldig,

> voel me net een klein kind. Een paar muntjes gevonden. Gister

> naar een strand in de buurt geweest, maar alleen maar

> treklipjes en metaalpapiertjes gevonden. Dat vond ik niet leuk.

> Wie zou me een beetje verder op weg kunnen helpen. Misschien

> kan ik een keer mee met zoeken of zo. Ik woon in Assen en

> Punthorst.

>

> Hoe kan ik die Garret Ace 250 beter instellen? Of misschien

> is het beter gewoon domweg een vele betere te kopen, een

> White DFX of zo iets ….

>

> Mvg Erik

Hoi naamgenoot,

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met de Garret Ace. Ik heb sinds kort er ook eentje (nog geen 2 weken) Ik kan je nog niet helepen met het instellen ervan want ik moet het zelf ook nog onder de knie krijgen.

Een paar muntjes op het land van je vriendin….. Das handig. Hoef je geen toestemming te vragen aan de grondeigenaar toch ? ;-)

Ik heb nu 2 keer gezocht. Een keer op het strand. Wat hedendaags kleingeld, lipjes, kroonkurken, limo blikjes en roestig draad.

Ook een keer op een stuk bouwgrond. Ook wat oud ijzer en munitie. ( kijk voor mijn vondsten op mijn website, ( http://home.hccnet.nl/e.r.h.mulder/hobbysite-nieuw/index.html )

In tegenstelling tot dfe reactie van Marjan, vindt ik niet dat je gelijk “moet gaan voor een dure detector”. Doe eerst eens ervaring op met de Ace 250. Dan kun je altijd over een paar jaar nog een andere, betere (duurdere!) kopen. En voor zover ik begrpen heb is de Ace een van de meest verkochte detectoren op dit moment en die blijven hun waarde houden. Ook over een paar jaar als je de detector eventueel zou proberen te verkopen.

Veel zoekplezier. Erik (ook met een K)

Dax
27 Mei, 2006 14:32

Hallo Erik,

Ik zoek zelf ook al tijdje met de Ace 250, nog steeds tot mijn grote tevredenheid.

Gewoon effe de handleiding lezen, treklipjes en zilverpapiertjes kunnen perfect weggediscrimineerd worden.

Groeten,

Dax

wil
27 Mei, 2006 15:27

Echt een heel leuke site Erik, ik heb hem met plezier gelezen. Ik hoop dat er binnekort heel veel vondsten te bewonderen zijn.

Succes Wil

hugo
27 Mei, 2006 15:47

leuke site erik,

stoot je nooit iets van dat delfsblauw kapot?

nu zoeken en de vonsten stromen binnen.

groetjes hugo

Ben Bremmer
27 Mei, 2006 19:27

Erik

Je hebt een prima keuze gemaakt en je zal er geen spijt van krijgen.

Ik gebruik hem als mijn 2e detector naast mijn GTI 1500.

Maar een vraag heb je er geen NL gebruiksaanwijzing bij? want je kan die clipjes en dergelijke uit schakelen zodat je er geen last meer van hebt, zilverpatier zou ik niet doen want dan mis je ook de zilveren ringen.

Tip zet hem eens op juwelry en ga dan eens zoeken .

gr

Ben Bremmer

Leonardo
27 Mei, 2006 20:07

Als je alluminium uitschakeld dan vind je geen goud meer,en nog wel zilver.

Groeten Danny.

Erik
28 Mei, 2006 12:05

Ja precies, dat is dus ook het gevoel wat ik had. Als je bepaalde dingen dicrimineert, zoals treklipjes dan vind je dus ook geen fijne gouden dingen meer. En bij zilverpapiertjes ook geen zilver… Beetje lastig. Denk dat je gewoon ervaring op moet doen met proberen en maar blijven graven.

Het strand is hiervoor uitermate geschikt vind ik want daar graaf je makkelijk in als de pieper begint te piepen :-) En je kan af met een klein plantenschepje.

Masol, Erik